توليدكننده مبل:بانك ها فقط وعده وام مي دهند اما ازتسهيلات خبري نيست

هايپر مبل| سايت درج آگهي رايگان در زمينه مبلمان و صنايع چوبي

توليدكننده مبل:بانك ها فقط وعده وام مي دهند اما ازتسهيلات خبري نيست

۳۰ بازديد

يك توليدكننده مبل با بيان اينكه كمبود نقدينگي مشكل اصلي فعالان در عرصه توليد مبل است، گفت: دولت دائم از اعطاي وام‌هاي مختلف خبر مي‌دهد، اما زماني كه به بانك‌ها مراجعه مي‌كنيم مي‌گويند كه اعتبارات مربوطه هنوز تامين نشده است.

 

منبع

 

توليدكننده مبل:بانك ها فقط وعده وام مي دهند اما ازتسهيلات خبري نيستتوليدكننده مبل:بانك ها فقط وعده وام مي دهند اما ازتسهيلات خبري نيست

«سعيد كارخانه اي» توليدكننده مبل كه ۱۵ سال است در اين حوزه فعاليت مي كند، روز پنجشنبه در هفتمين نمايشگاه ملي و تخصصي مبلمان و دكوراسيون داخلي كه در مصلاي امام خميني (ره) برپاست در گفت وگو با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد: بانك مي توانند با تجديد نظر در فرآيند طولاني و پيچيده پرداخت وام به توليد كنندگان كمك كنند.

فعال بخش توليدي با بيان اينكه براي توليد يك سرويس به شكل مستقيم و غيرمستقيم ۱۰۰ نفر فعاليت مي كنند، گفت: با وجود اشتغالزايي خوبي كه در اين بخش وجود دارد هيچ گاه از ما حمايت نمي شود و گاهي ما آنقدر درگير مشكلات نقدينگي هستيم كه قادر نيستيم فعاليت خود را گسترش دهيم.

وي مشكل ديگر اين صنف را نبود نظرات بر كيفيت كالاهاي توليدي عنوان كرد و گفت: از آنجايي كه استاندارد و كنترلي بر روي كالاهاي توليدي وجود ندارد در نتيجه شاهد تخلفاتي در اين صنف هستيم كه متاسفانه باعث بي اعتمادي مصرف كنندگان شده و در بسياري موارد شاهد هستيم كه مصرف كننده تمايل دارد از كالاهاي وارداتي استفاده كند.

كارخانه اي بيان كرد: بهتر است مجوزهايي كه از سوي اتحاديه ها براي اصناف صادر مي شود براساس كيفيت كالاها صادر شود و از همان ابتدا جلوي ورود كالاهاي بي كيفيت به بازار گرفته شود. حتي پيشنهاد من اين است كه اصناف اپليكيشني طراحي كنند تا هر كدام از كالاهاي توليدي داراي باركد مشخصي باشند و مصرف كننده با واردكردن آن باركد از كيفيت محصول مطمئن شود.

اين توليدكننده مبل با بيان اينكه از دولت مي خواهيم از توليدكننده حمايت كند، افزود: از جمله حمايت هايي كه دولت مي تواند از توليدكننده داخلي داشته باشد اعطاي تسهيلات و اخذ ماليات است اما متاسفانه در كشور شاهد هستيم كه ميزان ماليات اخذ شده از توليدكننده و واردكننده يكسان است.

** فروش خانه و ماشين براي ادامه فعاليت

«سعيد فلاحتي» ديگر توليدكننده حاضر در هفتمين نمايشگاه ملي مبل و دكوراسيون داخلي به خبرنگار ايرنا گفت: بارها براي دريافت تسهيلات به بانك مراجعه كرده ام اما هر بار با موانعي براي دريافت آن مواجه شده ام و يا بانك اعلام كرده كه هنوز دستورالعملي براي ما صادر نشده است.

وي كه ۱۰ سال است در اين حوزه فعاليت مي كند، گفت: مشكلات مالي، كمبود نقدينگي و ركود بازار مشكلاتي است كه توليدكنندگان مبل با آن مواجه هستند و گاهي توليدكنندگان براي ادامه فعاليت خود مجبور شدند خانه و ماشين خود را بفروشند.

اين توليد كننده با تاكيد براينكه مبل هايي كه در داخل توليد مي شود از كيفيت و قيمت مناسبي براي مصرف كننده برخوردار است، افزود: چوب هايي كه در مبل ها استفاده مي شود معمولا از روس و گرجستان وارد مي شود و همچنين پارچه ها نيز از چين و تركيه وارد مي شوند و از كيفيت خوبي برخودار هستند.

وي درخصوص استفاده از پارچه هاي توليد داخل گفت: متاسفانه نساجي كشور در اين زمينه پيشرفت خوبي نداشته و پارچه هايي كه در داخل توليد مي شوند كيفت و تنوع زيادي ندارند و ما مجبور هستيم كه پارچه را از كشورهاي ديگر وارد كنيم.

فلاحتي در خصوص فوايد برپايي نمايشگاه ها براي توليد كننده بيان كرد: تا كنون بيش از ۲۰ بار در نمايشگاه ها حضور داشتم برپايي چنين نمايشگاه هايي باعث مي شود كه بتوانيم م محصولات خود را معرفي كنيم و چون در اين نمايشگاه ها كالاها را با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفيف به فروش مي رسد بازار فروش نيز وجود دارد و مصرف كنندگان نيز راضي هستند.

** قيمت مناسب كالاها در نمايشگاه

«علي اميري» كه به همراه همسر خود از نمايشگاه بازديد مي كرد به خبرنگار ايرنا گفت: نمايشگاه خوبي بود و قيمت ها نيز مناسب بودند و در نظر داريم كه تا از اين نمايشگاه خريد كنيم.

همسر اميري در اين بين اظهارداشت: كيفيت كالاهايي كه در نمايشگاه عرضه مي شود نسبت به سال هاي گذشته بهبود يافته و از سوي ديگر شاهد تنوع محصولات نيز بوديم.

«زهرا حبيبي» كه به همراه دوستان خود از نمايشگاه بازديد مي كرد گفت: قيمت كالاها در نمايشگاه در مقايسه با بازار مناسب است و گاهي شاهد بودم كه بسيار كمتر از نرخ هاي خارج از نمايشگاه است.

وي افزود: خوبي اين نمايشگاه اين است كه مي توانيم از نمايشگاه نيز خريد كنيم.

** پارسال واردات مبل هفت ميليون دلار كاهش يافت

به گزارش ايرنا، صنعت چوب و مبلمان از جمله صنايعي است كه از گستردگي زيادي با امكانات بالفعل و بالقوه برخوردار است، اما مبلمان در ايران عمدتا توسط واحدهاي صنفي توليد مي شود و واحدهاي صنعتي به تعداد به مراتب كمتري در اين عرصه حضور دارند.

بنا به گفته رييس اتحاديه درودگران و مبل سازان، در ۲ اتحاديه درودگران و مبل سازان و اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان فعاليت مي كنندكه ۲۰ هزار نفر در اتحاديه درودگران و ۵۰۰ هزار نفر در اتحاديه صادركنندگان و واردكنندگان مشغول فعاليتند و تا ۸.۵ درصد اشتغال كشور با اين صنعت گره خورده است.

به گفته «عبدالحسين عباسي» سال ۱۳۹۳، ۱۲ ميليون دلار صادرات اين كالا به عراق، افغانستان، تركمنستان، تاجيكستان و كويت و ۲۶ ميليون دلار ميزان واردات به كشور بود كه ۹۰ درصد آن به شكل مصنوعات كامل از چين، تركيه، امارات، ايتاليا و اسپانيا صورت گرفت.

رئيس اتحاديه مبل سازان اعلام كرد كه ميزان صادرات مبلمان كشور در سال ۱۳۹۴ را يك ميليون دلار و واردات نيز سه ميليون دلار كاهش يافت و ميزان صادرات ۱۱ ميليون دلار و واردات ۲۳ ميليون دلار شد.

همچنين به گفته عباسي ميزان صادرات كشور در سال ۱۳۹۵، ۹ ميليون دلار و ميزان واردات ۱۶ ميليون دلار بود كه نسبت به سال پيش از آن به ترتيب ۲ ميليون دلار و هفت ميليون دلار كاهش يافت.

ه گزارش ايرنا، هفتمين نمايشگاه ملي و تخصصي مبلمان و دكوراسيون داخلي از امروز (۳۱ مرداد) تا جمعه (۳ شهريورماه) در مصلي بزرگ امام خميني (ره) به كار خود ادامه مي دهد و بازديد كنندگان مي توانند از ساعت ۱۱ تا ۲۱ از اين نمايشگاه ديدن كنند.

حمايت از توليدكننده داخلي و ساماندهي واردات و صادرات از بندهاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است كه در سال ۱۳۹۲، ابلاغ شد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.