بهترين روش چيدمان مبلمان در دكوراسيون منزل

هايپر مبل| سايت درج آگهي رايگان در زمينه مبلمان و صنايع چوبي

بهترين روش چيدمان مبلمان در دكوراسيون منزل

۵۰ بازديد

بهترين روش چيدمان مبلمان در دكوراسيون منزل

مانند يك صفحه سفيد يا بوم ، يك خانه خالي هم مي تواند يك فرصت يا چالش برايتان باشد. مثلاً اينكه چگونه آن را پر كنيد يا از كجا شروع كنيد ؟

 

منبع

 

در اين مطلب قوانين مهمي كه بايد در چيدمان مبلمانتان رعايت كنيد را به صورت چكيده اي تحت عنوان ۱۰ نكته بيان خواهيم كرد.

اين مقاله شما را يك شبه تبديل به يك طراح داخلي نمي كند اما شما را در مسير درستي قرار مي دهد تا با كمترين استرس به نتايج حرفه اي خوبي در دكوراسيون داخلي منزل تان برسيد.

 دكوراسيون منزل

 

قوانين مهم چيدمان مبلمان,نكاتي براي چيدمان مبلمان

قبل از اينكه اقدام به كاري كنيد بهتر است اول طرحتان را روي كاغذ اجرا كنيد

طراحي نهايي چيدمان مبلمان روي كاغذ

قبل از اينكه اقدام به كاري كنيد بهتر است اول طرحتان را روي كاغذ اجرا كنيد . ابعاد اتاق ها را مشخص كنيد ، محل قرارگيري در و پنجره ها ، سيستم هاي گرمايش و سرمايش و سيستمهاي الكتريكي ، سپس محل قرارگيري وسايل و مبلمان را روي نقشه تان مشخص كنيد . خواهيد ديد كه به نتايج بسيار مفيدي دست خواهيد يافت .

 


n;,vhsd,k nhogd lkcgمبلمان را بر اساس نقطه كانوني كه مشخص كرده ايد بچينيد

نقطه كانوني در دكوراسيون منزل

نقطه كانوني اتاق را مشخص كنيد و مبلمانتان را بر اساس آن بچينيد . نقطه كانونيتان مي تواند شومينه ، تلويزيون يا حتي يك چشم انداز بيرون از خانه باشد. به عنوان مثال اگر قصد تماشاي تلويزيون در اتاقتان را داريد دقت كنيد كه فاصله بين مبلمان و تلويزيون بايد سه برابر سايزصفحه نمايش باشد ، يعني اگر صفحه نمايش ۴۰ اينچي داريد بايد فاصله آن تا مبلمانتان ۳ متر باشد. در مطالب قبلي در مورد اينكه تلويزيون LCD را كجاي خانه بگذاريم با شما صحبت كرديم و انواع ميز هاي تلويزيون مدرن و شيك در دكوراسيون نشيمن را به شما نشان داديم.

 طراحي دكوراسيون خانه

الويت اول هميشه براي بزرگترين تكه مبلمان است كه در جاي مورد نظر قرار دهيم

اولويت بندي در چيدمان وسايل منزل

هميشه اول بزرگترين تكه مبلمان را در جاي مورد نظر قرار دهيد. مثل كاناپه پذيرايي يا تخت در اتاق خواب . غالباً جايگاه اين قطعات روبروي نقطه كانوني است . براي تسهيل گفتگو بين افراد ، صندلي هاي رو به روي هم نبايد بيشتر از ۲.۵ متر با يكديگر فاصله داشته باشند. اگر اتاقتان خيلي كوچك است از قرار دادن همه اجزاء مبلمانتان جلوي ديوارها خودداري كنيد و مي توانيد مطلب چيدمان مبلمان در اتاق هاي نشيمن كوچك را بخوانيد.

 مبلمان

به نحوه استفاده مبلمان در فضاي منزل توجه كنيد

نحوه استفاده از مبلمان در فضاي منزل

به اين نكته توجه كنيد كه از فضاي اين اتاق براي چه كارهايي مي خواهيد استفاده كنيد و اكثر مردم چگونه از چنين فضايي چه استفاده اي خواهند كرد. با اين كار نوع و تعداد مبلمان و ديگر وسايل مورد نياز مشخص خواهد شد.

 

دكوراسيون

چيدمان متقارن مبلمان فضايي رسمي را منزل ايجاد مي كند

تقارن در چيدمان مبلمان

براي اطاقهاي رسمي همواره تقارن جوابگو است . چيدمان نامتقارن به فضا حس و حال غير رسمي بودن مي دهد.

قوانين مهم چيدمان مبلمان, نكاتي براي چيدمان مبلمان

از قرار دادن مبلمان هاي بزرگ و دست و پاگير در ورودي ها خودداري كنيد

شلوغي و تجمع در چيدمان مبلمان در دكوراسيون منزل

سعي كنيد مسيرهاي ورودي را خيلي شلوغ نكنيد . از قرار دادن مبلمان هاي بزرگ و دست و پاگير در ورودي ها خودداري كنيد.حداقل و حداكثر فاصله از ورودي ها بايد حدود ۶۰ تا ۱۲۰ سانتي متر باشد.

سعي كنيد تجمع وسايل در اطراف اتاق باشد نه وسط آن زيرا تجمع وسايل دروسط اتاق باعث تبديل آن فضا به دو نشيمن كوچك مي شود در حاليكه اگر وسايل را دورتا دور بچينيد يك فضاي نشيمن بزرگ خواهيد داشت.

 نكاتي براي چيدمان مبلمانبراي چشم نواز كردن فضا از مبلمان با سايزهاي مختلف استفاده كنيد

تنوع در چيدمان مبلمان در دكوراسيون منزل

براي چشم نواز كردن فضا از مبلمان با سايزهاي مختلف استفاده كنيد. تعادل را با قرار دادن دو قطعه بزرگ روبروي هم برقرار كنيد و از قرار دادن دو شيء بزرگ يا بلند در كنار يكديگر خودداري كنيد.

اصول چيدمان مبلمان,قوانين چيدمان مبلمان

از تركيب خطوط راست و منحني براي ايجاد تضاد استفاده كنيد

كنتراست در دكوراسيون منزل

از تركيب خطوط راست و منحني براي ايجاد تضاد استفاده كنيد . مثلاً اگر مبلمانتان به صورت خطي ( L ) و مدرن است از يك ميز گرد براي ايجاد تضاد استفاده كنيد . اگر مبلمانتان گرد و منحني است از يك ميز زاويه دار استفاده كنيد.

نحوه چيدمان وسايل منزل

ميز جلو مبلي را طوري قرار دهيد كه از همه ي مبل ها قابل دسترسي باشد

سهولت استفاده در چيدمان مبلمان

همواره ميز جلو مبلي را طوري قرار دهيد كه از همه ي مبل ها قابل دسترسي باشد . اگر از چند ميز استفاده مي كنيد بهتر است كه اندازه هاي مشابه داشته باشند و كنار مبلماني كه براي مطالعه در نظر گرفته ايد حتماً يك چراغ قرار دهيد.حدود ۳۵ تا ۴۰ سانتي متربين ميز قهوه خوري و مبلتان براي ريلكس نشستن و دراز كردن پاها فاصله در نظر بگيريد .

 

قوانين مهم چيدمان مبلمانفضاي حركتي ميان مبل ها به اندازه كافي وجود داشته باشد

فضاي حركت در ميان مبل ها

براي اتاق غذاخوري مطمئن شويد كه بين هر لبه ميز و ديوار حدود ۱۲۰ سانتي متر فاصله وجود داشته باشد در صورت محدوديت فضا حداقل ۹۰ سانتي متر فاصله نياز است به طوريكه بتوان به راحتي دور تا دور ميز چرخيد . در مورد اتاق خواب هم بين تخت و ديوار حداقل ۶۰ سانتي متر فاصله الزاميست و بين تخت تا در، در حالت باز نيز ۹۰ سانتي متر .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.