صنعت مبل و منبت تويسركان مغفول مانده است

هايپر مبل| سايت درج آگهي رايگان در زمينه مبلمان و صنايع چوبي

صنعت مبل و منبت تويسركان مغفول مانده است

۲۴ بازديد

فرماندار تويسركان گفت: با توجه به ظرفيت هاي موجود اين شهرستان در زمينه مبل و منبت، تاكنون اين صنعت مهم آنچنان كه بايد ديده نشده و مغفول مانده است.

 

منبع

صنعت مبل و منبت تويسركان مغفول مانده است

حبيب موميوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس آمار و اطلاعات رسمي سازمان ميراث فرهنگي و دستگاه هاي مرتبط اجرايي، شهرستان تويسركان از بيشترين تعداد كارگاه و فعالان حوزه توليد مبل و منبت در استان همدان برخوردار است.

وي بيان كرد: شهرستان تويسركان از حدود چهار هزار و ۴۰۰ كارگاه و هفت هزار و ۶۰۰ شاغل در حوزه توليد صنايع مبل و منبت برخوردار است.

موميوند با اذعان بر اينكه صنعت مبل و منبت به عنوان يكي از مهمترين محورهاي رونق اقتصادي و ايجاد فرصت هاي متنوع شغلي در تويسركان بايد به جايگاه اصلي و در خور شان خود برسد اضافه كرد: به نظر مي رسد در گذشته در زمينه معرفي توليدات صنايع مبل و منبت تويسركان كم كاري صورت گرفته و تويسركان با وجود برخورداري از بيشترين ميزان كارگاه و توليدگر در اين بخش، بيشترين بهره وري در اين حوزه را ندارد.

وي اظهار كرد: اين در حالي است كه صنعت مبل و منبت به عنوان يكي از نقاط قوت تويسركان بايد به طور مستمر و پايدار رشد و رونق پيدا كند و اكنون نيز مسئولان دستگاه هاي مختلف اجرايي بايد نسبت به نهادينه سازي اين نوع نگاه دغدغه داشته باشند.

موميوند گفت: شهرستان تويسركان با توجه به قابليت هاي فراوان، كيفيت توليدات و قيمت مناسب در حوزه مبل و منبت حتي مي تواند به عنوان شهرستان آزمونه اين بخش برگزيده و معرفي شود.

وي با اشاره به اينكه اتحاديه مبل و منبت در شهرستان تويسركان ايجاد شده اذعان كرد: با اين حال به تشكيل هسته مشاورتي و فعاليت هاي بيشتر براي ارائه راهكارهاي اصولي و كاربردي به منظور رونق بخشي به اين حوزه نياز داريم.

فرماندار تويسركان ابراز كرد: سازمان اتكا براي خريد تضميني توليدات صنعت مبل و منبت تويسركان اعلام آمادگي كرده و با توجه به اعتبار و پشتوانه مطمئن اين سازمان، اين امر فرصت مناسبي در زمينه بازار فروش براي صنعت مبل و منبت تويسركان به حساب مي آيد.

وي اضافه كرد: ايجاد بازارچه دائمي فروش، راه اندازي چرخه توليد، نمايش و فروش و مقابله با رواج استفاده از دستگاه هاي ماشيني توليد مبل و منبت(سي.ان.سي) از مهمترين برنامه هاي مد نظر براي رونق اين حوزه در شهرستان به شمار مي روند.

فرماندار تويسركان خاطر نشان كرد: دستگاه هاي دولتي به تنهايي نمي توانند امور مربوط به حوزه توليدات مبل و منبت در شهرستان را به شرايط مطلوب خود برسانند بلكه به همدلي و همگرايي توليدگران و صنعتگران اين بخش نياز ضروري احساس مي شود.

شهرستان تويسركان از حدود چهار هزار و ۴۰۰ كارگاه و هفت هزار و ۶۰۰ شاغل در حوزه توليد صنايع مبل و منبت برخوردار است.

تويسركان در ۹۰ كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.