يكهزار و ۵۰۰ نفر در صنعت مبل خوي اشتغال دارند

هايپر مبل| سايت درج آگهي رايگان در زمينه مبلمان و صنايع چوبي

يكهزار و ۵۰۰ نفر در صنعت مبل خوي اشتغال دارند

۲۲ بازديد

 رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت خوي با اشاره به اشتغال حدود يكهزار و ۵۰۰ نفر در صنعت مبل اين شهرستان، گفت: در اين شهرستان ۳۳ واحد صنعتي توليد مبل فعال است كه ۱۰ درصد مبل كشور را توليد مي كند.

 

منبع

يكهزار و ۵۰۰ نفر در صنعت مبل خوي اشتغال دارند

به گزارش ايرنا، ايرج مرندي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ميزان توليد مبل در اين شهرستان را سالانه ۱۰۰ هزار دست اعلام كرد و افزود: مجموع گردش مالي در اين بخش سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال است.

وي اضافه كرد: با راه اندازي واحد توليد قطعات فلزي مبل زنجيره كه با صرف بيش از چهار ميليارد ريال سرمايه توسط بخش خصوصي راه اندازي شده، از خروج يك ميليون دلار ارز از كشورمان جلوگيري مي شود.

به گفته وي اين واحد، نمونه بارز طرح اقتصاد مقاومتي است كه بدون دريافت تسهيلات و با توجه به نيازهاي كشورمان در جهت خودكفايي در توليد راه اندازي شده است.

وي با اشاره به اينكه پيش ازاين توليدات اين واحد از كشورهاي خارجي وارد مي شد، افزود: اين واحد كه براي ۶ نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد كرده، سالانه قادر به توليد ۲۷۰ هزار عدد انواع قطعات مبل است.

مرندي گفت: اين واحد سالانه از خروج بيش از يك ميليون دلار ارز از بابت تامين قطعات مبل جلوگيري مي كند و در صورت توسعه و استفاده از تسهيلات قادر خواهد بود تا تمام نيازهاي كشور به قطعات مبل را به صورت بومي تامين كند.

به گزارش ايرنا، براي ساماندهي توليد مبل، شهرك تخصصي مبل در اين شهرستان طراحي شده است كه ظرفيت توليد ۵۰ درصد مبل كشور و زمينه اشتغال ۱۵ هزار نفر را دارد.

خوي با ۳۸۵ هزار نفر جمعيت، دومين شهر پرجمعيت آذربايجان غربي به شمار مي رود و در ۱۳۴ كيلومتري مركز استان قرار دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.