امام جمعه ملاير:رونق صنعت مبل و منبت به تحقق اقتصاد مقاومتي كمك مي كند

هايپر مبل| سايت درج آگهي رايگان در زمينه مبلمان و صنايع چوبي

امام جمعه ملاير:رونق صنعت مبل و منبت به تحقق اقتصاد مقاومتي كمك مي كند

۲۲ بازديد

 امام جمعه ملاير گفت: صنعت مبل و منبت به طور قطع يك از اركان مهم اقتصاد مقاومتي است كه تقويت و رونق اين صنعت در اين شهرستان تحقق شعار سال و منويات رهبر معظم انقلاب را به همراه دارد.

 

منبع

امام جمعه ملاير:رونق صنعت مبل و منبت به تحقق اقتصاد مقاومتي كمك مي كند

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراري روز سه شنبه در شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ملاير خواستار رونق بيشتر شهرك مبل و منبت اين شهر شد و اظهار كرد: با توجه به اينكه هنر مبل و منبت بومي اين شهرستان است، همه مسئولان و فعالان اين رشته بايد با استفاده از اين صنعت براي عملياتي شدن اقتصاد مقاومتي و رونق اقتصاد شهر تلاش كنند.

وي افزود: علاوه بر مبل و منبت، براي توسعه اقتصادي و ايجاد اشتغال در اين شهرستان مي توان به سمت توليد گياهان دارويي، محصولات كم آب بر همچون زعفران و توليد بالاي صنايع دستي حركت كرد.

وي بر لزوم فرهنگ سازي در زمينه اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد و ادامه داد: تريبون نماز جمعه ملاير در اختيار مديران اين شهرستان در راستاي ارايه گزارش عملكرد آنها در حوزه اقتصاد مقاومتي است.

حجت الاسلام برقراري با بيان اينكه مردم بايد از نزديك در جريان گفتمان سازي و فرهنگ سازي در زمينه تحقق شعار سال قرار گيرند بيان كرد: چنانچه كاستي هايي در زمينه اقتصاد مقاومتي رخ داده، بايد سال آينده جبران شود.

وي همچنين خواستار ارايه خدمات مطلوب به مسافران نوروزي و آماده سازي شهر در آستانه سال جديد شد و گفت: خدمات دهي مطلوب، شاخص و جايگاه شهرستان را ارتقا مي دهد.

امام جمعه ملاير با تاكيد بر اينكه بايد با برنامه ريزي منسجم، نگاه مهمانان و مسافران نوروزي را به شهرستان رشد دهيم افزود: در جشن ها و آيين هاي نوروزي بايد حرمت ها و شئونات اسلامي به طور كامل رعايت شود.

معاون سياسي و امنيتي فرماندار ويژه ملاير نيز گفت: اين شهرستان با فعاليت ستاد تسهيلات نوروزي و تلاش هاي مجدانه ۱۰ كميته تخصصي، مهياي پذيرايي از مسافران نوروزي است.

سعيد كتابي ادامه داد: در اين راستا فضاسازي شهر، نصب بنرهاي خوش آمدگويي، نظافت پارك ها و بوستان ها و مساجد، بازرسي از رستوران ها و تالارها، آماده سازي ورودي هاي شهر، تعيين نانوايي هاي كشيك و نظارت بر نحوه عرضه ميوه و تره بار در حال انجام است.

وي بيان كرد: همچنين مقرر شد در راستاي اجراي طرح تحول سلامت تمامي درمانگاه ها، بيمارستان ها و مراكز درماني اين شهرستان در ايام نوروز مجهز به پزشك كشيك، يك جراح و ارتوپد مقيم باشند و داروهاي ضروري در اختيار داروخانه هاي سطح شهر و بيمارستان ها قرار گيرد.

كتابي يادآور شد: ثبت نام داوطلبان پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز از ۳۰ اسفند امسال آغاز و تا ۶ فروردين ماه سال آينده ادامه دارد.

مسئول كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر ملاير نيز با اشاره به تشكيل هيات مديره بازار مبل و منبت ملاير اظهار كرد: به منظور معرفي بهتر اين صنعت ، خيابان ۳۲ متري ملاير به عنوان بازار مبل و منبت معرفي و بنرهاي تبليغاتي نيز در مبادي ورودي شهر نصب شده است.

پيمان رجبي گفت: با توجه به اينكه ملاير در اين صنعت صاحب برند است، شهرداري و شوراي اسلامي شهر ملاير طرح ايجاد مكاني وسيع در بلوار شهيد بهشتي ملاير را ارايه كرد كه فعالان اين صنعت و صنف اين رشته ميل و رغبتي را در اين زمينه نشان ندادند.

در حال حاضر بيش از چهار هزار كارگاه توليد مبل و منبت در شهرستان ملاير وجود دارد و بيش از هشت هزار نفر در اين صنعت فعاليت مي كنند.

شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.