با اصول و قوانين چيدمان مبلمان آشنا شويد

هايپر مبل| سايت درج آگهي رايگان در زمينه مبلمان و صنايع چوبي

با اصول و قوانين چيدمان مبلمان آشنا شويد

۲۳ بازديد

اين مطلب شما را يك‌شبه تبديل به يك طراح داخلي نمي‌كند اما كمك مي‌كند در مسير درستي قرار بگيريد و به نتايج حرفه‌اي و بهتري برسيد.

 

منبع

مبل؛ با اصول و قوانين چيدمان مبلمان آشنا شويدمبل؛ با اصول و قوانين چيدمان مبلمان آشنا شويد

به گزارش جام نيوز ،يك ‌خانه خالي هم مي‌تواند مانند يك صفحه سفيد يا بوم، يك فرصت يا چالش براي‌تان باشد؛ مثلا اينكه چطور آن را چيدمان كنيد يا از كجا شروع كنيد. در اين مطلب قوانين مهمي كه بايد در چيدمان مبلمان‌ رعايت كنيد را به‌طور خلاصه تحت عنوان ۱۰ نكته براي‌تان ‌بيان خواهيم كرد. اين مطلب شما را يك‌شبه تبديل به يك طراح داخلي نمي‌كند اما كمك مي‌كند در مسير درستي قرار بگيريد و به نتايج حرفه‌اي و بهتري برسيد.

نحوه استفاده

به اين نكته توجه كنيد كه چگونه مي‌توانيد از فضاي موجود استفاده كنيد و اكثر مردم چگونه از چنين فضايي استفاده مي‌كنند. با اين كار تيپ و تعداد مبلمان مورد نيازتان مشخص خواهد شد.

نقطه كانوني

نقطه كانوني اتاق را مشخص كنيد و مبلمان‌تان را بر اساس آن بچينيد. نقطه كانوني‌تان مي‌تواند شومينه، تلويزيون يا حتي يك چشم‌انداز بيرون از خانه باشد؛ به‌عنوان‌مثال اگر قصد تماشاي تلويزيون در اتاق‌تان را داريد، دقت كنيد كه فاصله بين مبلمان و تلويزيون بايد سه برابر سايز صفحه ‌نمايش باشد؛ يعني اگر صفحه‌ نمايش ۴۰ اينچي داريد بايد فاصله آن تا مبلمان‌تان ۳ متر باشد.

اولويت‌بندي

هميشه اول بزرگ‌ترين تكه مبلمان را در جاي مورد نظر قرار دهيد؛ مثل كاناپه پذيرايي يا تخت در اتاق‌خواب. غالبا جايگاه اين قطعات روبه‌روي نقطه كانوني است. براي تسهيل گفت‌وگو بين افراد، صندلي‌ها نبايد بيشتر از ۲.۵ متر با يكديگر فاصله داشته باشند. اگر اتاق‌تان خيلي كوچك است از قرار دادن همه اجزاي مبلمان‌تان جلوي ديوارها خودداري كنيد.

تقارن

براي اتاق‌هاي رسمي همواره تقارن جوابگوست. چيدمان نامتقارن به فضا حس و حال غيررسمي مي‌دهد.

شلوغي و تجمع

سعي كنيد مسيرهاي ورودي را خيلي شلوغ نكنيد. از قرار دادن مبلمان‌هاي بزرگ و دست و پاگير در ورودي‌ها خودداري كنيد. حداقل و حداكثر فاصله از ورودي‌ها بايد حدود ۶۰ تا ۱۲۰ سانتي‌متر باشد.

سعي كنيد تجمع وسايل در اطراف اتاق باشد نه وسط آن؛ زيرا تجمع وسايل در وسط اتاق باعث تبديل آن فضا به ۲ نشيمن كوچك مي‌شود؛ درحالي‌كه اگر وسايل را دورتادور اتاق بچينيد يك فضاي نشيمن بزرگ خواهيد داشت.

تنوع

براي چشم‌نواز كردن فضا از مبلمان با سايزهاي مختلف استفاده كنيد. تعادل را با قرار دادن ۲ قطعه بزرگ روبه‌روي هم برقرار كنيد و از قرار دادن ۲ شيء بزرگ يا بلند در كنار يكديگر خودداري كنيد.

كنتراست

از تركيب خطوط راست و منحني براي ايجاد تضاد استفاده كنيد؛ مثلا اگر مبلمان‌تان به‌صورت خطي (L) و مدرن است از يك ميز گرد براي ايجاد تضاد استفاده كنيد و اگر مبلمان‌تان گرد و منحني است از يك ميز زاويه‌دار كمك بگيريد.

سهولت استفاده

همواره ميز جلومبلي را طوري قرار دهيد كه از همه‌ مبل‌ها قابل‌دسترسي باشد. اگر از چند ميز استفاده مي‌كنيد بهتر است كه اندازه‌هاي مشابهي داشته باشند و كنار مبلماني كه براي مطالعه در نظر گرفته‌ايد، حتما يك چراغ قرار دهيد. همچنين حدود ۳۵تا ۴۰ سانتي‌متر بين ميز قهوه‌خوري و مبل‌تان براي ريلكس نشستن و دراز كردن پاها فاصله در نظر بگيريد.

فضاي حركت

براي اتاق غذاخوري مطمئن شويد كه بين هر لبه ميز و ديوار حدود ۱۲۰سانتي‌متر فاصله وجود داشته باشد. در صورت محدوديت فضا حداقل ۹۰ سانتي‌متر فاصله نياز است؛ به‌طوري‌كه بتوان به‌راحتي دورتادور ميز چرخيد. در مورد اتاق‌خواب هم بين تخت و ديوار حداقل ۶۰ سانتي‌متر فاصله الزامي است و بين تخت تا در، در حالت باز نيز ۹۰ سانتي‌متر.

طراحي

قبل از اقدام به كار بهتر است اول طرح‌تان را روي كاغذ اجرا كنيد. ابعاد اتاق‌ها را مشخص كرده و محل قرارگيري در و پنجره‌ها، سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي و سيستم‌هاي الكتريكي و سپس محل قرارگيري وسايل و مبلمان را روي نقشه‌تان مشخص كنيد. مي‌بينيد كه به نتايج بسيار مفيدي دست مي‌يابيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.