ملاير،ميزبان تمام ايرانيان در جشن شهر ملي مبل و منبت

هايپر مبل| سايت درج آگهي رايگان در زمينه مبلمان و صنايع چوبي

ملاير،ميزبان تمام ايرانيان در جشن شهر ملي مبل و منبت

۲۸ بازديد

ملاير- ايرنا- ملاير شهر هنر و فرهنگ، شهر خوشه هاي زرين انگور و پايتخت مبل و منبت ايران، ۱۵ شهريور ماه جاري ميزبان تمام ايرانيان در نخستين جشنواره شهر ملي مبل و منبت است.

ادامه مطلب

به گزارش روز سه شنبه ايرنا هزاران هنرمند خوش ذوق ملايري كه خلاقيت و ذوق هنري آنها بسيار خلاقانه بر روي چوب نقش مي بندد، حالا در تدارك جشني هستند كه به يمن ملي شدن هنرشان مي خواهند آن را به رخ جهانيان بكشند و به قدر و قيمت هنر خود ببالند.

به واسطه توانمندي دستان هنرمند ملايري بود كه ارديبهشت ماه امسال ملاير به عنوان شهر ملي مبل و منبت ايران زمين به ثبت رسيد و حالا با برپايي جشنواره اي بسيار فاخر، مردمان با فرهنگ و هنردوستش مي خواهند اين هنر اصيل و ارزشمند ايران زمين را به همه هموطنان خود معرفي كنند و بگويند ملاير تنها قطب توليد مبل و منبت با كيفيت و با قيمت مناسب است.

به گفته مسئولان شهر ملي مبل و منبت، حدود ۸۵ هزار دست مبلمان در كشور توليد مي شود كه ۶۰ درصد آن متعلق به ملاير است و گردش مالي اين صنعت در كشور حدود ۶۰۰ هزار ميليارد ريال است، گردش مالي بسيار خوب كه مي تواند پويايي روز افزون اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

ملاير پايتخت مبل و منبت ايران زمين كه ۲۰ تا ۲۵ هزار تن از هنرمندان خوش فكر آن در حال هنرنمايي در صنعت مبل و منبت هستند، نقش مهمي در تحقق اقتصاد مقاومتي، ايجاد اشتغال و توليد دارند و در رشد و پوياي و پيشرفت كشور اثرگذار است.

مبل و منبت ملاير حالا با پخش تيزرهاي تبليغاتي از شبكه هاي مختلف رسانه ملي بر كنج هر خانه ايراني نشسته و هر ايراني با سليقه و خوش ذوق را به نخستين جشنواره ملاير، شهر ملي مبل و منبت فرا مي خواند، شهري كه مهد فرهنگ و هنر است و فرش قرمز خود را زير پاي خريداران و علاقه مندان به اين هنر فاخر پهن كرده است.

معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير كه بسيار دغدغه معرفي و شناساندن صنعت مبل و منبت اين شهر را با برگزاري مطلوب جشنواره مبل و منبت دارد، آن را فرصتي بسيار مغتنم براي معرفي و عرضه اين هنر و مقدمه اي براي ثبت جهاني آن مي داند.

عبدالعظيم رضايي معرفي مبل و منبت ملاير را زمينه اي مساعد براي جذب گردشگر و توريسم عنوان مي كند و مي گويد: محورهاي فعاليت اقتصادي، توليد و اشتغال در كشور را بايد معطوف به توليد مبل و منبت كنيم، چراكه گردش مالي بسيار خوبي دارد.

وي با بيان اينكه پس از ثبت ملاير به عنوان شهر ملي مبل و منبت، در صدد برگزاري نخستين جشنواره مبل و منبت از ۱۵ تا ۲۴ شهريور ماه هستيم افزود: در اين راستا تمامي دستگاه هاي اجرايي و فعالان اين صنعت در شهرستان پاي كار هستند و آمادگي لازم را براي پذيرايي از مسافران و گردشگران براي حضور در اين جشنواره دارند.

رضايي ادامه داد: در حال حاضر پويايي و شور و نشاط بسيار خوبي در سطح شهرستان برپا است و هر فردي به اندازه توان خود تلاش مي كند تا با برگزاري مطلوب جشنواره، مبل و منبت ملاير را به خوبي به همگان معرفي كند.

وي با بيان اينكه طي چند روز گذشته تيزرهاي تبليغاتي جشنواره مبل و منبت ملاير به مدت زمان ۹ هزار ثانيه از شبكه هاي سراسري رسانه ملي آغاز شده است اظهار كرد: اين تبليغات همچنين در سطح شهرستان و استان، فضاي مجازي و رسانه ها به خوبي در حال انجام است.

فرماندار ويژه ملاير برگزاري اين جشنواره را بنايي محكم براي برگزاري مستمر آن در سال هاي آتي برشمرد و افزود: با محوريت مبل و منبت ملاير، مي توانيم اين شهرستان را در حوزه هاي مختلف صنعت گردشگري نيز فعال كرده و همزمان با برگزاري جشنواره ساير ظرفيت ها و پتانسيل هاي شهرستان را معرفي كنيم.

رضايي در خصوص برگزاري جشنواره مبل و منبت ملاير ادامه داد: جشن ملاير، شهر ملي مبل و منبت روز ۱۵ شهريور ماه با حضور مسئولان كشوري و استاني و مردمي برگزار مي شود كه بخش مردمي جشنواره از ساعت ۱۷ عصر از مسير ميدان نبوت به سمت خيابان ۳۲ متري(بازار مبل ملاير) اجرا خواهد شد.

وي با بيان اينكه تمامي هماهنگي هاي لازم براي برگزاري مطلوب با كمترين نقص در جشن مردمي مبل و منبت انجام شده، بيان كرد: با توجه به اينكه يك روز به زمان برگزاري جشنواره باقي مانده، تبليغات و آذين بندي شهر آغاز شده و فعالان حوزه مبل و منبت و ساير مديران همكاري خوبي در اين زمينه دارند.

***تخفيفات ۵۰ درصدي فروش مبلمان منبت در ملاير

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ملاير نيز برگزاري اين جشنواره را يكي از آرزوهاي مهم شهروندان ملايري عنوان مي كند و مي گويد: از ظرفيت هنرمندان شهرستان براي برگزاري مطلوب جشنواره در مدت ۱۰ استفاده شده تا اين جشنواره براي مردم در هر نقطه از شهرستان ملموس باشد.

به گزارش ايرنا ابراهيم جليلي ادامه مي دهد: طبق تصميم هاي اخذ شده رستوران ها، هتل ها، مكان هاي اقامتي و همچنين نمايشگاه داران مبل و منبت، تخفيف هاي ۵۰ درصدي و بيشتر را براي مسافران و گردشگران حاضر در اين جشنواره در نظر گرفته اند.

وي با بيان اينكه محدوديت هاي ترافيكي در مدت زمان برگزاري جشنواره اعمال مي شود، پرواز پاراگلايدرها، پرواز بادبادك ها و آتش بازي در بام ملاير، هنرنمايي هواپيماي تك موتوره، حركت كارناوال مبل و منبت همراه با رژه موتورسواران، خودروهاي كلاسيك و اسب هاي اصيل، اجراي نمايش هاي خياباني و خوشامدگويي با لباس هاي محلي را از جمله برنامه هاي فاخر و جذاب در جشن مردمي اين جشنواره برشمرد.

جليلي بيان كرد: تمام سعي خود را به كار بسته ايم تا جشني در خور شان و جايگاه مردم و صنعت مبل و منبت شهرستان برگزار كنيم و از طريق اين رويداد بسيار مهم بتوانيم تمامي ظرفيت ها، توانمندي ها و پتانسيل هاي ملاير را در زمينه هاي مختلف به كشور و جهان معرفي كنيم.

عضو هيات مديره انجمن بازار مبل ملاير نيز رسيدن به اين مرحله در صنعت مبل و منبت ملاير را گامي بسيار مهم در راستاي رونق اقتصادي و توليد آن دانست و گفت: هم اكنون شاهد ايجاد انقلابي عظيم در تبليغات صنعت مبل و منبت ملاير در سطح كشوري هستيم.

مهدي محمودي با تقدير از همراهي و همكاري فعالان اين صنعت، اعضاي هيات مديره بازار مبل ملاير، مسئولان و نمايندگان اين شهرستان بيان مي كند: براي برندسازي مبل و منبت ملاير و معرفي آن به كل كشور و حتي جهان، اين جشنواره هر ساله به صورت مستمر برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه برگزاري اين جشنواره گامي مهم در راستاي برند سازي صنعت مبل و منبت ملاير است گفت: اگر هر زماني فردي در هر نقطه اي از كشور مبلي را خريداري كرد و نام ملاير در ذهنش تداعي شد، آنگاه در زمينه برندسازي اين صنعت موفق عمل كرده ايم.

به گزارش ايرنا محمودي با اشاره به اينكه هم اكنون شاهد اتحاد و همدلي خاصي بين فعالان اين هنر در ملاير هستيم، آن را زمينه هاي مساعد براي برگزاري مطلوب جشنواره دانست و گفت: هم اكنون بزرگترين سايت اينترنتي و اپليكيشن فروش بازار مبل ملاير براي معرفي و تبليغات اين صنعت راه اندازي شده است.

وي ابراز اميدواري مي كند: نخستين جشنواره ملاير، شهر ملي مبل و منبت بسيار مطلوب و با كمترين كمي و كاستي برگزار شود و با معرفي ملاير به عنوان پايتخت مبل و منبت ايران، بازار مبل ايران و جهان، برند منبت را به نام ملاير بشناسد.

ارديبهشت ماه امسال با دستور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور، ملاير به عنوان شهر ملي مبل و منبت در فهرست شهرهاي ملي صنايع دستي ايران به ثبت رسيد.

به همين منظور ۱۵ شهريور ماه امسال نخستين جشنواره مبل و منبت ملاير برگزار مي شود كه تا ۲۴ شهريور ماه ادامه دارد.

در حال حاضر حدود هشت هزار كارگاه توليد مبل و منبت شناسنامه دار در شهرستان ملاير فعال است و بيش از چهار هزار و ۳۰۰ تن به صورت مستقيم و بين ۲۰ تا ۲۵ هزار تن به صورت غير مستقيم در اين صنعت فعاليت مي كنند.

ملاير قطب توليد مبل و منبت كشور است و با وجود بيش از ۱۰۰ نمايشگاه در بازار مبل اين شهر، ساليانه بين ۷۰ تا ۸۰ هزار دست مبلمان در اين شهرستان ملاير توليد و به داخل و خارج از كشور صادر مي شود.

شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

 

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.